Remont pasa drogowego w Kleczy Dolnej - IX 2012

OPIS REALIZACJI

 

  • Nazwa roboty : Remont elementów pasa drogowego, uszkodzonych w wyniku działania żywiołu na drodze krajowej nr 52, km 49+170 – 49+330, w miejscowości Klecza Dolna.
  • Inwestor: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Krakowie ul. Mogilska25, 31-542 Kraków
  • Generalny Wykonawca: P.U.P.H.  Drogbud, 34-222 Zawoja - Podpolice
  • Projektant: SWECO Infraprojekt Sp. Z o.o. ul. Mogilska25, 31-542 Kraków
  1. Termin realizacji: 17.09.2012 – 28.09.2012
  • Opis zadania: Uszkodzenia pasa drogowego powstały w wyniku uplastycznienia infiltrujacymi wodami powierzchniowymi, warstwy gruntów, budujących fragment nasypu drogi (glina piaszczysta, glina pylasta zwięzła). Niekorzystnym zjawiskiem jest nachylenie warstw gruntu w kierunku doliny potoku Kleczanka. W wyniku tego wytwarza się prawdopodobieństwo aktywacji poślizgu w spągu warstwy twardoplastycznych glin pylastych, występującej pomiędzy nasypem a wietrzelina łupka/piaskowca. Dzieje się tak w sytuacji nasączenia tej warstwy infiltrującą wodą. Na odcinku 66m od km 49+170 wykonano zabezpieczenie nasypu drogowego za pomocą pali CFA 40cm, o długości 6m i rozstawie 1.2m, zbrojonych kształtownikami HEB160, kotwionych za pomocą kotew gruntowych o długości 10m i nośności 100kN (trwała siła kotwiąca). Palisada zwieńczona jest oczepem żelbetowym, wykonanym z betonu C30/37, zbrojonym stalą A-IIIN.
  • Podłoże stanowiły: Miąższość nasypu waha się od 0.7 do 4.2m. Składa się z gruntów spoistych i niespoistych, z przewaga tych drugich w stanie co najmniej średnio zagęszczonym. W miejscach największych uszkodzeń stwierdzono przewarstwienia gruntów plastycznych o miąższości ok. 1.3m. Poniżej występują grunty spoiste (gliny pylaste, pyły) w stanie od półzwartego do plastycznego, natomiast głębiej wietrzeliny łupka ilastego, leżące na skale miękkiej, w postaci łupka ilastego, z lokalnymi przewarstwieniami piaskowca.
    Poziom wodonośny związany jest z fliszowym podłożem, zasilany głównie wodami
    powierzchniowymi, a kierunek przepływu wód podziemnych zgodny jest z morfologia terenu, związaną z doliną potoku Kleczanką.
  • Rozwiązania projektowe: Na odcinku 66m od km 49+170 wykonano zabezpieczenie nasypu drogowego za pomocą pali CFA 40cm, o długości 6m i rozstawie 1.2m, zbrojonych kształtownikami HEB160, i poprzez oczep żelbetowy kotwione za pomocą kotew gruntowych o długości 10m i nośności 100kN (trwała siła kotwiąca).
    Palisada zwieńczona jest oczepem żelbetowym, wykonanym z betonu C30/37, zbrojonym stalą A-IIIN.
    W obrębie prawostronnej skarpy na odcinku 65m wykonuje się dreny poprzeczne nasypu w postaci drenów wierconych o długości 15m i rozstawie 2.4 i 4.8m.

 

GALERIA

Realizacje 2012 Realizacje 2012 Realizacje 2012
Realizacje 2012 Realizacje 2012  

Jesteśmy członkiem
pzwf-png

BSI - Management System

Jesteśmy certyfikowani przez BSI

 

 SoleySoley Spółka z O.O.

  ul. Przemysłowa 33, 
32 - 083 Balice k. Krakowa

tel/fax
(012) 638 03 50, 636 12 10
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.